Mijn 5 Energetische Marketing Tools
Mijn 5 Energetische Marketing Tools: Hoe ik de juiste mensen aantrek met energetische principes
Ik blijf me nog steeds verbazen over hoe cliënten mij vinden. En soms ook hoe ze mij niet vinden. Ik ben het steeds beter gaan begrijpen hoe dit werkt. In beide gevallen ben ik zelf verantwoordelijk voor dit proces. Mijn mantra is: De buitenwereld is een weerspiegeling van mijn binnenwereld.
In de kern gaat dit over afstemming. Ik gebruik hier een stemvork als metafoor.
De reden waarom cliënten voor mij kiezen, is bijna altijd gebaseerd op een gevoel. Ze voelen dat er een samenwerking mag ontstaan. Natuurlijk spelen de look and feel van mijn website, mijn posts en mijn schrijfstijl ook een grote rol. Daarmee spreek ik mijn doelgroep aan.
Kortom, het is een energie uitwisseling tussen twee (of meer) partijen. Stemvorken afgestemd op dezelfde trilling.
Ik wil hier iets anders delen dan de traditionele marketingtechnieken die je al vaak genoeg op je tijdlijn voorbij ziet komen. Hier deel ik een van mijn belangrijkste marketingtools: energetische marketing. Dit is een diepere laag van marketing die niet mag ontbreken. En nee, het is niet zweverig, mocht dat door je hoofd schieten.
Hier zijn een aantal van mijn energetische marketingpraktijken:
1. Ik zet mijzelf in het “veld”
Huh? Het veld? Please explain.
Je herkent het vast wel: "ik dacht aan die persoon, en toen belde hij opeens.” Nou. Simpel gezegd. Dat! Dit ben ik wat bewuster gaan toepassen.
Ik ga rustig zitten en spreek (bij voorkeur hardop) uit wat ik aanbied (bijvoorbeeld een retreat of workshop) en wie ik hiermee wil aanspreken. Ik maak hiermee mijn energieveld groter en bereik zo de mensen die dit signaal oppikken. Je bent opeens ook energetisch zichtbaar voor je wensklanten.
2. Ik “grond” mijn bedrijf
Ik visualiseer dat ik mezelf, mijn laptop, logo, missie en project verbind met een punt diep in de aarde. Hiermee zend ik het signaal uit dat ik hier ben en dat ik vertrouw op mijn missie en mijn bedrijf. Klanten pikken (vaak onbewust) op dat ik vol vertrouwen hebt in mijzelf. En daar wil je toch mee samenwerken? Niet?
3. Ik “luister” naar mijn innerlijke stem
Elke ochtend check ik bij mijzelf in welke acties nodig zijn voor het hoogste goed. Soms denk ik dat ik een post moet schrijven, maar als ik goed incheck, komt er iets anders: "Ga de natuur in". Soms is dit lastig voor mijn ego, want er moet gewerkt worden. Maar de natuur in gaan is ook “werken”… maar dan anders. De natuur ontspant en laat je creativiteit stromen. De beste ideeën komen vaak als je onder de douche staat of zelfs op het toilet.
Dus: luisteren naar mijn innerlijke stem is cruciaal voor mijn bedrijf! Want zonder authentieke expressie creëer ik bar weinig.
4. Ik “spreek” mijn intentie uit
De kracht van woorden. Ik spreek (bij voorkeur hardop) de intentie uit om mijn ideale cliënten aan te trekken: mensen die bereid zijn om het werk te doen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen proces. Het gesproken woord is energetisch geladen en heeft een frequentie. Alles wat je uitspreekt, stuur je de wereld in. Dus als je roept "ik kan niks", dan zul je ook niks kunnen. Of het gaat lekker stroperig.
Ik bedenk tegenwoordig dus goed wat ik met mijn woorden doe! Er wordt namelijk geluisterd. Ook door mijn eigen lichaam. Die hoort mijn eigen woorden (en gedachten) altijd als eerste.
5. Ik geniet. Ik ontvang.
Het is in mijn geval echt gebleken dat als ik plezier maak, er iemand zich aandient. Waarom is dat zo? Zou jij met iemand willen werken die zichzelf kapotwerkt, geen aandacht heeft voor zijn of haar eigen welzijn, en jou dan over selfcare gaat vertellen? Als je niet in staat bent om te ontvangen, zul je dat ook uitzenden. De frequentie van plezier is hoog en trekt fijne situaties aan. En andersom.
Probeer het uit. Eerst geloven, dan zien. Niet andersom.